Vardagslyx och syrsinvation

Jag har varit utan internet hela helgen då någonting har blivit knas med våran stationära dator. Tänk så mycket man får gjort hemma när man inte kan sitta vid internet och glo.

Vi kom precis hem ifrån Jockes farmor som har bjudit oss på middag, efterrätt och kaffe. Att slippa laga och mat hålla på med disken är rena rama vardaglyxet. Lämpligt nog så passade Mirabelle på att göra nummer 2 när vi var där och det slapp vi också hanskas med:) Det har varit en perfekt kväll med andra ord.

På lördag ska vi fira Kenzies 25 års dag. Vad hittar man på till henne tro? Jag har några idéer men det kan jag ju inte avslöja här.

Igår hade jag förövrigt panik. Jocke gick iväg till en kompis och jag låg och kolla på film. Rätt vad det är så hör jag bara en stor smäll inne ifrån rummet där kattungarna, ödlan och sköldpaddorna är. Jag springer in och ser till min stora fara att Hjördis har haft ut plastlådan med alla syrsor i. Ja, dom är levande! Behöver jag ens säga att jag var skräckslagen? Jag ringde till Jocke och skrek att han skulle springa hem för att det var syrsor i hela rummet.
Vad tror ni händer när det är ett 40-tal syrsor på golvet och 2 vuxna katter, en 6 månaders katt och 8 st 6 veckors kissar får syn på dom? Jo rena rama katt-himlen! Hua säger jag bara. Medans jag väntade på att Jocke skulle komma så stod jag med en ihop rullad tidning i högsta hugg (ifall dom skulle försöka hoppa över grinden), hade gåshud på armarna och stod och skakade. Jocke bara skrattade åt mig när han kom innan för dörren.

Nu ska jag natta Belle.

På återseende

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahaha fyyyyyyy!!!! Jag känner hur det riktigt kryper under kläderna på mig!!!!usch!! Din stackare!

2009-12-08 @ 18:21:24
URL: http://somsockervadd.blogg.se/
Postat av: Thegirlthatgossips

www.thegirlthatgossips.blogg.se

är en skvallerblogg,

den handlar om sveriges bloggstjärnor

och vanliga kändisar.

Helt enkelt om skvaller.

Jag hoppas att du gillar den och följer den.



xoxo gossip girl.

2009-12-08 @ 20:49:51
URL: http://thegirlthatgossips.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Hujedanimej!! Jag skulle tagit katterna och sprungit, haha.



Det går som du kanske märkt, inte så bra på övertalningsfronten gällande misse :( Hoppas du hittat nån annan åt honom, eller att karln här hemma ändrar sig!!

2009-12-09 @ 00:19:02
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0