110714

Senast på söndag så är prinskorven här! Det känns helt sjukt att säga(skriva)!!

Igår fick vi besked på spec. mödravården om att jag var öppen 2 cm. Det var jag inte förra veckan. Om jag inte har kommit igång av mig själv på söndag så sätter dom igång mig då. Hjälp, jag blir alldeles nervös av att tänka på det!
Det ska ju egentligen vara 3-4 veckor kvar och jag som dessutom har varit helt inställd på att gå över tiden ska nu helt plötsligt föda barn i v 36+4. Senast! Det känns lite läskigt måste jag säga.

Att bli igångsatt är någon som jag helst av allt vill slippa! Rädslan för ballongkateter och värkstimulerande dropp är stor. Tack och lov så slipper jag ballongen då dom bara kommer att ta hål på hinnorna. Största rädslan av allt är dock att behöva bli snittad! Så snälla ni, håll en tumme för att min kropp jobbar på som den ska och att jag kan föda normalt.



Kommentarer
Postat av: Madde

Håller alla tummar jag kan. Tror ändå att de kommer att gå superbra för er. :)

Kram kram.

2011-07-14 @ 21:12:33
URL: http://vhdbrud.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag håller alla fingrar och tår för att du ska slippa snittas! Allt kommer gå perfekt, det är du själv som styr över din kropp när du väl kommer igång..Glöm inte att andas det är ju som sagt de viktigaste! PoK

2011-07-15 @ 08:35:20
URL: http://novaochneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0