110517

Det har varit fullt upp sista tiden.

Kevin har haft sitt kalas och det var en jätte lyckad dag,
10 barn som irrade runt och spelade fotboll (det fina vädret tillät oss att vara ute), körde Dansstopp, fikade, körde limbo, fikade lite till och tillsist körde fiskedamm.

Dom sista 2 veckorna så har jag haft massa småvärkar. Det har kommit som mensvärk samtidigt som magen har dragit ihop sig. Vissa dagar har det varit väldigt regelbundet och kommit med ca 15 mins mellanrum, medan vissa dagar har det inte varit fullt så mycket. Jag ringde till förlossningen i torsdags och blev så ombedd att komma in direkt. Jag visst inte att det var ett dåligt tecken utan tänkte mer att det kanske var förvärkar och att det var precis som det skulle. Så var tydligen inte fallet. Jag är inte tillräckligt långt gången och med tanke på att jag har koniserat livmodertappen pga cellförändringar så måste dom hålla koll på mig. Min tapp är förkortad och minsta förändring på den kan innebär att bebisen är på väg ut. Så var tack och lov inte fallet nu.

Värkarna har fortsatt och jag har bara försökt vila.
Igår på morgonen så var vi hos BM på ett vanligt besök och hon ville att jag skulle åka till förlossningen inom dom närmsta dagar och skulle ringa och prata med dom. Dock hann vi inte mer än ut där i från innan BM ringde och sa åt oss att åka in för en kontroll. Jag fick ligga i 2 timmar med ctg-mätaren och sen tog det sin lilla tid med gynundersökningar och ultraljud. Tack och lov så hade det inte hänt något mer med tappen sen sist. 22,6 mm lång och mjuk. Det är alltså inte bra men det är inte någon jätte stor fara för barnet. Jag fick med min bricanyl-tabletter som jag ska ta när värkarna kommer och inte går över av sig själv. Igårkväll var det dags att ta den första.
Fy fasen vad obehagligt det var. Det började med skakningar i händerna och lite hjärtklappningar. Tillslut skakade hela kroppen och jag blev jätte jätte trött. Vaknade dock flera ggr under natten av att jag drömde konstiga saker. B.la att Jocke stod över mig och försökte kasta en katt på mig så jag låg och sparkade hejvilt. Helt normala drömmar!:)

Idag är jag hemma med Kevin då han har blivit snorig, hostig och har ont i halsen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0