110720

En familjemedlem rikare och väldigt nöjd med tillvaron!

Den 17/7 kl 21.58 föddes Ossian, våran efterlängtade son och Kevin & Mirabelles lillebror <3

Förlossningen gick precis som jag ville. Det tog ca 3,5 timme från det att värkarna kom och blev regelbundna tills han var ute. Alldeles lagom enligt mig som tidigare haft en väldigt snabb förlossning.

Att jag dessutom klarade att föda honom helt utan smärtlindning what so ever är jag väldigt nöjd med. Kanske lite stolt över mig själv till och med:)
Det var ett önskemål som jag hade sen tidigare men var ändå inställd på att jag kanske inte skulle klara av det. Men när allt väl var igång så hade jag inte en enda tanke på att be om smärtlindring, inte en enda gång tänkte jag tanken att jag inte klarade av det jag höll på med. Jag var så koncentrerad och fokuserad på det jag gjorde, med stängda ögon och underbart stöd av Jocke och barnmorskan så gjorde jag det!  Helt fantastiskt och underbart. Att känna allt, hur min kropp jobbade, hur jag hittade kraften, att känna stödet jag fick, att vara helt med.. Precis som jag ville ha det!

Jag känner inga som helst obehagskänslor när jag tänker tillbaka på förlossningen, trots att det bara har gått 3 dagar. Allt är helt färskt i minnet och jag kan inte annat än att le när jag tänker på den.




Kommentarer
Postat av: Cattis

Vad härligt att du är nöjd med förlossningen! Du är så duktig! Grattis än en gång till det lilla underverket! Kram

2011-07-20 @ 19:21:01
Postat av: Emelinda

STORT grattis!! Jag är mäkta imponerad över dig, vilken supermamma :) Hoppas ni alla mår bra. Kram

2011-07-22 @ 11:30:02
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Postat av: Ida

Jag längtar så otroligt till jag får hålla bebis! Och alla detaljer kring allt. Stort grattis igen älskling! :-)

2011-07-22 @ 23:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0