110503

Idag är ingen bra dag. Alldeles för lite sömn både i natt och i förrgår natt.

Igår var barnen uppe på Kevin´s rum när vi helt plötsligt hör en hård smäll. Första tanken var att någon hade gjort sig ordentligt illa så Jocke sprang upp. Han kommer ganska snabbt ner och säger åt mig att gå in på IKEA´s hemsida och beställa en ny säng för barnen har hoppat sönder Kevin´s säng. "Skämtar du eller?", frågar jag och går sen upp själv för att kolla. Mycket riktigt, barnen har lekt att sängen är en trampolin och kört "sitt-stå" när sängen tillslut gav vika. Hela ramen i resårbotten knäcktes och sängen är bara att kasta.
Att beställa hem en säng ifrån Ikea tar alldeles för lång tid och med tanke på hur mycket Jocke jobbar så vet vi inte när vi kommer iväg dit heller. Jag gick in på blocket och hittade en hel nya loftsäng med tillhörande madrass i Vagnhärad för 1200:- .  Jocke fick snabbt som attan bränna iväg och hämta den.

När den väl var hopmonterad och barnen sov så var klockan alldeles för mycket. Jag kom nog inte i säng förens 23.30 och har dessutom sovit som en kratta i natt. Först vaknade vi av en duns och massa skrammel från nedervåningen, då hade våran kära katt hoppat upp på kylskåpet och rivit ner kritor, papper och en skål med chips som stod där uppe. När allt var upp plockat och vi höll på att somna om så börjar Mirabelle att gråta. Då hade hon kissat i sängen.. Suck och pust, inte hennes fel så klart men man kan ju blir trött för mindre! Även om det var Jocke som fick springa ner och plocka undan samt bädda rent i Belles säng så kunde inte jag sova medan dom höll på.

Tillslut fick vi äntligen sova. Dock vaknade jag väl 411 ggr i natt och höll på att dö när klockan ringde. Ingen orkade gå upp direkt vilket resulterade i att vi försov oss lite och Kevin kom 10 minuter för sent till skolan. Det är första gången det händer men jag kan inte låta bli att skämmas. HATAR att försova mig!

Ikväll blir det tidig kudde för hela familjen, det kan jag lova!:)

Kommentarer
Postat av: louise

Sv: jag är besatt av den låten! Har precis upptäckt den, efter, men tror jag hört den hos dig innan :)

2011-05-05 @ 09:04:20
URL: http://louiseandersdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0